fredag 20 januari 2012

Stickat och sytt

Sockar stickade i alpacka.

Första socken helt klar.Alla gillar inte att sticka så

vid besök i Hjo hade jag turen att få med mig garn hem.

Jag har  gått efter Drops mönster 116-42 men med

lite ändringar Istället för Karisma har jag använt ett Alpackagarn.

  P1010448

Jag har även börjat använda min symaskin som jag köpte i somras.Har varit inne på  olika bloggar och fått lite inspiration.Eftersom läppstift  eller andra småsaker lätt försvinner i en större väska så tycker jag denna ide’n var bra,tänker även att ge mig på att sy en  necessär.

1 kommentar:

  1. Kjempefine sokker, ser det går litt fortere fremover hos deg.
    Sminkepungen din ble og kjempefin. Kanskje jeg blir litt inspirert til å sy når søstrene mine kommer på besøk.
    Pernilla

    SvaraRadera