måndag 28 januari 2013

Håll fötterna varma

is sockar 011

När Lindbjers  affär upphörde kom jag över dessa fötter. Lite kul att äga eftersom jag kommer ihåg där de stod med nylonstrumpor på .Jag har även snurrställningen till men det fattas några fötter och en fot  fick följa med Pernilla till Norge. 

Sockorna är stickade i Karisma i färgerna brun , vit och  blå .Sickor 3,5 Strl. 37-38

is sockar 010

 

Iskallt kan man verkligen säga att det har varit några dagar,kallare än när termometern visade omkring –10  men då var det ingen blåst.Idag visar det 0 grader,får se hur det blir med den ¨dagliga¨promenaden ??? 

is sockar 003        

is sockar 001

Jag ska ut i verkstan idag, har lite nya ide’er att sätta igång med .Fick igår besked om att jag får vara med på en mässa i Alingsås nya sporthall i april ,anordnad av P-länets slöjdare Det är alltid extra kul när man får komma ut och visa  sin keramik Kommer även att vara med på en vårmässa i Byagården före påsk och på den årliga konstrundan i Svenjunga –Tranemo kommun första helgen efter påsk.

 

1 kommentar:

  1. Fine sokker du har strikket. Så må jeg bare si at jeg har ett par føtter dvs 2 stykker hjemme hos meg. De er så bra å bruke når man skal vise frem sitt resultat. Jeg har enda ikke fått bestilt meg et hode men det skal nok komme det og etterhvert.
    Ønsker dere en fortsatt fin helg!
    Pernilla

    SvaraRadera